north island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu north island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

north island

Blijf op de hoogte en volg Susanne

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na de hele dag geluierd te hebben in albert park en queen wharf kom ik met een mega jetlag terug in de hostel waar na een paar min mijn lege dorm vol loopt met mensen. Die blijken allemaal bij de tour te horen. Volgende dag vroeg wakker en naar de bus. Lunch op uretiti beach.Het is een gezellige groep en ik word na een lange busrit ingedeeld bij een engelse die nog nooit heeft gecampeerd of ook maar uit engeland is geweest. We kunnen het goed met elkaar vinden want zij houdt ook niet van veel lopen. Avonds hebben we een maori theaterstuk / concert wat heel leuk was en leerzaam. Conclusie engelsen en fransen zijn eikels.
Vroeg naar bed in een tent waar ik zowaar mijn benen kan strekken zonder het doek te raken!

Dag 4
Zeiltocht in de bay of isles. Heerlijk weer. We worden gewaarschuwd voor de zon. Liters zonnebrand nodig niet te verbranden. Na een relaxed zeiltochtje met fantastisch uitzicht op alle eilanden bewoond en onbewoond komen we aan op een eiland bij stingray cove. Het water is maar 18 graden maar moet toch even zwemmen. Via een heel stijl paadje kom je boven op de heuvel van het eiland ( 3 stops nodig). Het mooiste uitzicht ever !
Terug op het strand een lunch en een praatje gemaakt met de stuurman. Echte nieuw zeeland hippie hij surft, jaagt, zeilt, maar is het meest trots op zijn daveys gravey oftewel moonshine. Onderweg terug zien we pinguins maar helaas nog geen dolfijnen. Terug bij de tenten eten we wat en is iedereen zo moe dat we bijna direct in bed liggen.

Dag 5 en 6
we vertrekken vroeg en hebben een stop bij de sanddunes waar een paar mensen gaan sandboarden . Mijn heup is kapot dus ik doe een short walk langs het strand waar een mega stingray zwemt. Daarna naar de grootste boom in new zeeland. Fotomoment en verder naar het volgende kamp. Savonds in heerlijke hot pools met natuurlijk warm water en met drie matrassen naar bed. Vroeg op en dan via auckland naar de hot water beach. We hebben wat mensen opgepikt en achtergelaten in auckland en rijden daarna via een vaag stadje naar ons kamp. We staan een paar meter van een strand waar een hot stream doorheen loopt. Je graaft een ga (of laat het graven) en je zit in perfect warm water totdat er een golf zeewater binnenstroomt en je weer bevriest. Hierna een kayak tocht. De zee waseen beetje wild en daarom een hele wilde moeilijke tocht. We konden niet aan land bij cathedral cove door de golven maar hadden koffie op een strandje verder op waar het water rustig was.

Dag 7
Naar rotorua waar ik een rustige dag ga houden. Terwijl andere mensen een soort kart gaan rijden of in een plastic bal en heuvel af. Ik loop in5 min naar het park wat bezaait is met bubbelende modderpoelen en beekjes. Ik ga lekker in de schaduw liggen totdat we naar kamp vertrekken. Het kamp is letterlijk een grasveld met 1 toilet aan het meer rerewhakaaitu. Het waait als een gek en ik en de hele avond bang dat de tent wegvliegt.

Dag 8
We komen sochtends aan bij de lady knox geyser. Het spuit gigantisch hoog en stinkt!
Hier is een soort yellow stone park bij waar ik me verbas over de verschillende felle kleuren van de heet water pools (150 graden). Daarna een korte wandeling(iets te lang voor mij) om bij een rivier te komen dat kruist met een heet water riviertje waardoor je met vlagen het en ijskoud water hebt. Heen en weer verplaatsten omhet warmewater te vinden en daarna uitvinden dat ik flink verbrand ben op mijn rug. Morge een rust dag want iedereen gaat een dag wandeling doen op een vulkaan (tongoruro???)
De volgende dag halen we de loper op na een relaxte ochtend uitslapen. De vulkaan komt me bekent voor. Het is MOUNT DOOM!!!.snel op de foto en dan een ijsje halen en naar het nieuwe kamp waarwe slapen in een huisje.

• 29 Januari 2013 - 21:59

Miryam En Hans:

nou heerlijk zeg , lekker een beetje hangen en kletsen in zo'n
    Geul van een vulkaan , goed geregeld.
    Het doet ons goed eindelijk wat van je te lezen ,we wachten en kijken uit naar je verhalen.

Liefs uit Streefkerk

• 29 Januari 2013 - 22:08

Carla Brockhus:

Wat een mooie tocht susan je geniet heerlijk lees ik ,wat een mooi land he fijn dat je leuke mensen ontmoet.
    Wat leuk om zo je reis mee vermaken.

Groetjes carla

• 29 Januari 2013 - 22:54

Arie En Sjany.:

Hoi Suus,

Nu je verhalen gelezen ,en het lijkt ons een héél mooi land ,en veel ruimte.
    Fijn dat het ook mooi weer is niet te warm ,maar toch te verbranden .
    Kijk uit dat je niet te bruin wordt anders herkennen we je niet meer ,(grapje )
    Geniet maar lekker,en maak ons maar jaloers met je foto,s .

Lieve groetjes De Fransoosjes!!

• 31 Januari 2013 - 21:56

Jan:

Hey Suus,

Je bedoelt waarschijnlijk nationaal park Tongariro waar die verdoemde vulkaan deel van uit maakt. Het zijn tongbrekende namen, maar het levert mooie plaatjes. Gelukkig voor jou ziet-ie er kalm uit en houdt hij (is een vulkaan een hij of een zij) zich koest. De geyser is overduidelijk een dame qua naam dan, ik ga er maar niet op door. Zeg die groen vlerk die zich af en toe op je pic's laat zien, is dat je reisgezel?

PS: kijk uit met zelfgestookte drankjes!

Remember: it takes two to tango, like an orange and a mango ;-)

J & J

• 31 Januari 2013 - 22:19

Jan:

Nog eentje voor het slapen gaan:

Er is een oud chinees spreekwoord, dat zegt: "Je hoeft geen eikel te zijn om aan een boom te hangen"

Moet je maar eens uit proberen op die Engelsen en Fransen, kijken of het klopt (dat van die eikels) en anders kan je het vragen aan je Franse tante (ma soeur) voor een Franse versie!

Bedenk: Je kunt geen appels met peren vergelijken, Fransen zijn geen Engelsen, maar wel .....!

gr J & J.