auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

auckland

Blijf op de hoogte en volg Susanne

21 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag 2 in auckland.

Gisteren een ligstoel gevonden op osaka airport en nog een beetje kunnen rusten. Na wat gestres over onduidelijkheid over de boarding pas nog twee nieuw zeelanders gevonden met hetzelfde probleem. Na 6 uur gewacht te hebben maar naar de gate gegaan. Hier kon je blijkbaar al 3 uur van te voren je boarding pas halen in tegentelling van de 1 uur die de japanners van de info ons hadden verteld. Helaas geen upgrade hier maar wel een gangpad stoel. Na een wat verlate boarding tijd eindelijk in een heel krap vliegtuig gepropt. Ik zit naast een aardige canadees die woont in korea maar studeerd in wellington. Hij praat nog meer dan ik maar hij studeerd dan ook linguistiek. We stijgen op en tot mijn verbazing word het lotr filmpje over veiligheid sirieus gebruikt. De maaltijd was te eten maar had totaal geen honger. Waarschijnlijk omdat het eigenlijk 1 uur snachts is in nl. Al snel gaan de lichten uit en ik kijk naar de film looper. Halverwege de film val ik een uurtje in slaap. Na wat korte slaap 2 films en een serie kom ik dan eindelijk in auckland aan. De canadees loopt nog even mee en waarschuwt dat ik me handbagage nog maar even apart kan houden want met mijn aangiftes zullen ze waarschijnlijk alles uit mijn tas willen halen. Mijn bagage zie ik bijna direct en met wat hulp zit de flightbag al snel weer in zijn hoesje en kan ik naar controle. En vrouw kijkt me wat streng aan. Vraagt wat voor eten in meeneem (snoep) en of ik een tent bij me heb. Dan word ik doorgelaten en ben ik verbaast dat er niet eens naar mijn tas word gekeken als ik door de laatste conrole ga. In auckland even mijn geld gewisseld en naar huis gewhatsappt. De bus was makkelijk te vinden. Er word me nog een uitleg gegeven om bij mijn hostel te komen en na een aardige trippel omhoog en omlaag (Heuvels in de hele stad) kom ik bij de hostel aan. Daar blijk ik verwacht maar kan ik nog niet ichecken. Ik mag mijn bagage achter laten zodat ze die achter slot en grendel kunnen zetten en nog even douchen. Ben niet vaak zo blij geweest met een douche!
Ik moet nog even 4 uurtjes doorbrengen in de stad voordat ik terug kan komen voor check in. Al snel vind ik een groot winkel centrum en de ferry haven. Het is bloedheet en mijn enkels zijn gaar dus ga ik bij de haven zitten om even bij te komen. Na een tijdje besluit ik alvast wat te kopen voor avondeten en vind een tourist info stand. Op de terug weg koop ik wat zonnebrand ( te laat ) en ben ik super blij om een bed te zien. Pak mijn tas even wat anders in en hang mijn vieze kleding uit. Val hierna direct in slaap en schrik wakker om half 7. Ik ben blijkbaar de enige want heb nog niets van andere mensen gehoord in mijn kamer. Ik forceer mezelf om even wat te eten en trek dan mijn pyjama aan om verder te slapen.

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben ga ik even de stad in voor ontbijt en telefoonkaart. Er is overig bijna nergens wifi en als er wifi is te slecht om ook maar een whatsapp te sturen.

  • 21 Januari 2013 - 22:38

    Sjany :

    Hoi Suus ,Blij te horen dat je reis al met al goed is verlopen .
    Zat net op de site New Zealnd en daar las ik dat er meer Nederlanders die zelfde dag naar jou bestemming gingen.
    Heb nog even een haka dans voor je op FB gezet ,komen wij ook een beetje in de sfeer .
    Nu doe rustig aan je bent er net ,en tot een volgende keer .

    De fransjes !!

  • 21 Januari 2013 - 22:39

    Moeders:

    Fijn dat alles tot nogtoe zo lekker loopt. Nu nog wat foto's en je moeder is helemaal blij! Dikke kus en geniet ervan!

  • 21 Januari 2013 - 22:42

    Marcel:

    Leuk om te lezen dat je het goed redt daar aan de andere kant van de planeet.
    Neem inderdaad de tijd om uit te rusten en drink goed, want ze geven mooi weer op de komende dagen. Straks kom je vast wat meer mensen tegen tijdens de flying Kiwi tour, ik las op FB dat er genoeg mensen hadden geboekt.

    Hou je haaks and remember:

    Keep Calm and Don't Panic!

    XXX Dad


  • 21 Januari 2013 - 22:48

    Marianne En An:

    He meisje. Super. Dit heb je toch maar allemaal doorstaan
    Knap hoor. Fijn dat alles goed gaat. Moeders houden je in de halen hoor.dikke knuffel van ons

  • 21 Januari 2013 - 23:25

    Kim:

    Be strong! Blij dat je bent aangekomen :) Ga genieten!

  • 22 Januari 2013 - 08:40

    Gerard Den Besten:

    Ik heb me ook opgegeven voor de mailing list Suzy!
    Leuk dat wij ook mee kunnen lezen, ben erg benieuwd naar je avonturen.
    Alvast heel veel plezier daar en wat je vader zegt .. rust kan je redden!

    Groeten van Gerard en Manuela & kids!

  • 22 Januari 2013 - 09:06

    Jan:

    Ha die Suus, hoe voelt dat nou daar onderaan die wereldbol: de wereld op zijn kop of kan je je redelijk staande houden! FF voor jou om te weten: New Zealand schijnt qua gratis WIFI nog in de kinderschoenen te staan. Mac Donalds en de Biebs zouden wel gratis zijn.

    Gr Jan en Josan

    N.B. Eet je per week één of meer citroenen,
    dan vind zo een vent: om te zoenen!

  • 22 Januari 2013 - 09:25

    Carla Brockhus:

    Hallo susan ik ga je reis volgen super wat je doet groetjes carla



  • 22 Januari 2013 - 12:58

    Jessica:

    Wat een belevenissen al Suus! Die reis wordt vast te gek! Veel foto's maken en veel plezier :).

  • 22 Januari 2013 - 16:34

    Anita:

    Je bent stoer! Ik ga je volgen bikkel xx

  • 22 Januari 2013 - 19:11

    Miryam Kerrebijn:

    Hallo susannemoret, wat fijn dat je business kon vliegen de eerste helft en veilig bent aangekomen. Dit afgelopen weekend veel aan je gedacht. Zal je blog met veel spanning lezen en hoop dat het een te gek verblijf wordt daar. Wij zitten lekker in de sneeuw. Geniet dus alleen al van het mooie weer en de rest...... Groeten miryam en Hans spies




  • 23 Januari 2013 - 12:21

    Sjany:


    Hoi Suus

    Nu Ben je alweer 5 dagen onderweg ,en de laatste foto,s gezien .ben benieuwd waar je nu bent,heb je de Maori dansers al gezien ?
    A;l jaren heb ik een cd van Maori songs
    Het is een héél aparte taal maar erg mooi
    Zit veel te kijken op de site New Zealand .nl erg interresant
    Misschien toch nog een keertje géén Canada.?

    Nu Suus de groetjes maar weer ,en stuur weer wat foto,s over ,take care

  • 25 Januari 2013 - 14:27

    Yolanda:

    Hallo allemaal, dit is een berichtje van een opgeluchte moeder die haar dochter vanmorgen aan de telefoon had. Het duurt waarschijnlijk wel even voor ze weer op internet kan dus zal ik een kleine samenvatting hier geven: Ze heeft het goed naar haar zin, het reisgezelschap varieert nogal omdat iedereen natuurlijk op en af kan stappen wanneer ze zelf willen. Ze vond de maorishow geweldig en de Bay of Isles prachtig, daar heeft ze gezeilt met de grootste hippie van Nieuw Zeeland die schijnbaar nogal trots is op zijn eigengestookte drank. Ze heeft ook de grootste bomen van NZ gezien en een mega grote sting ray tijdens een wandeling op t strand. Voor verdere verhalen moeten we maar even afwachten tot ze weer online kan komen, mss zelfs pas als ze over een week of 2 in Queenstown is.

  • 25 Januari 2013 - 20:55

    Sjany:

    Hi,Suus ,

    Zo eindelijk een teken van leven gelukkig ,nu op de foto ziet er gezellig uit .
    Steeds andere mensen om je heen ,moet wel een bont gezelschap zijn .
    Aan je korte broek te zien heb je ook niet te klagen wat weer betreft .
    Wij houden de weerberichten voor N.Z goed in de gaten ,en dat ziet er goed uit.3
    Ja morgen ben je alweer een week van huis ,en in je uppie .
    Nu geniet van de komende tijd sla alles op in je hoofd en maak voldoende foto,s
    De Maori,s waren wel spectaculair zeker ,prachtig die tatoo,s en en angstaanjagende blikken .
    Nu Meis ,geniet en denk aan je zelf ,rust goed uit en véél plezier .


    Lieve groetjes de fransoosjes

    I

  • 08 Februari 2013 - 11:01

    Arie En Sjany:

    Bonjour Suus,

    Zo zit je derde week alweer bijna op ,de tijd vliegt denk .
    En wat het weer betreft kan het ook niet op steeds mooi weer ,nu héérlijk hoor.
    We zitten steeds te kijken ,en gaan New Zealand steeds mooier vinden .
    Maak veel foto,s dan kunnen wij ook ervan meegenieten .
    Ja en nu nog maar op de helft ,en geniet met volle teugen .

    Bisous á nous !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Susanne

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 7012

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Maart 2013

New Zealand

Landen bezocht: