bussines class - Reisverslag uit Osaka, Japan van Susanne Moret - WaarBenJij.nu bussines class - Reisverslag uit Osaka, Japan van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

bussines class

Blijf op de hoogte en volg Susanne

20 Januari 2013 | Japan, Osaka

De deur van de bagage check in gaat dicht en mijn tas is officieel ingecheckt. Op advies van marco maar even navragen over een upgrade. `nee mevrouw dat kan hier niet dat moet bij de gate`. Vooruit dan maar. Nog even gedag zeggen en vriendelijk lachen naar een duane meneer die er geen in in heeft en dan richting gate. Bij de gate aangekomen zie ik mijn kans om al een reismaat te vinden verdwijnen. Rijen lang alleen maar japanners met mondkapjes en al. Na een half uur in de rij te hebben gestaan en er niets afgaat in de metaaldetector ding loop ik naar de dames van klm. `ik heb reuma en al een gangpad stoel maar hoorde dat er misschien een upgrade mogelijk was`. `nee mevrouw dat kan echt niet bij deze vlucht alleen voor pashouders.`
Jammer de bammer. Plof neer naast drie japanners die ineens heel krampachtig hun tas beet houden. Probeer nog vriendelijk te lachen maar schijnt niet te helpen. Mensen gaan boarden en hoor ineens. ` wil susanne moret zich melden bij de balie` mijn hart schiet in mijn keel. Is er iets mis??
Moest 10 minuten blijven zitten waarna er een stewardes mijn boarding pas wil zien. Deze word in de prullenbak gegooid en ik krijg een nieuwe.
` mevrouw u kunt naar bussiness class.`

Daar aangekomen hele gesprekken met een amerikaan die het grappig vind dat ik niet wist dat het a la carte menu grats was en dat ik ook niet wist dat er een massage stand op mijn stoel zat.

Na meerdere drankjes en warme doekjes ga ik maar eens kijken wat er voor films zijn. De marathon! De amerikaan wil weten waar het over gaat maar snapt er geen reet van.

Het voor gerecht: Zalm tartaar. Hoofdgerecht: hertenstoofpotje met rode kool en spruitjes. Nagerecht fruit (even geen trek in brownie)

Mijn stoel in ligstad en toch nog wat geslapen. Nog hotel transylvanie gekeken en de it crowd waarna we met een ontbijtje op schoot al begonnen te landen.

Nu op osaka intl en geen idee waar ik heen moet. Ga zo maar eens een shutel naar de andere kant nemen kijken of ik daar wijzer van word.

  • 20 Januari 2013 - 06:25

    Yolanda:

    Sorry meid dat ik niet gelijk reageerde, was in slaap gevallen. Maar hoe ben je de tijd nu aan het spenderen in dat vreemde land waar je als blanke in de minderheid bent? Weet je al waar je volgende gate is en ga je nu gewoon economie?

  • 20 Januari 2013 - 14:14

    Jan:

    Hoi Suus, klasse dat van de business class. Wel de reis is begonnen en dat is het leuke van reizen het begint meteen en je hebt al een verhaal. Wie verre reizen maakt, kan ..... We volgen op gepaste afstand je (reis) verslagen. Je zult zien als je elke dag een klein berichtje maakt, dan wordt het uiteindelijk toch een groot verhaal. Have fun,

    Josan en Jan

    N.B.:Eet meer fruit: elke dag een Kiwi;-)

  • 20 Januari 2013 - 15:34

    Sjany:

    Hoi Suus ,lekker luxe gevlogen ,dat is wel een verschil he,ja wij hadden ook een paar keer de mazzel.
    Nu geniet maar lekker en hou ons een beetje op de hoogte .

    Salut !!xx

  • 20 Januari 2013 - 17:57

    Kim:

    Oh Suus, wat een avontuur alweer..en je bent nog maar net op weg! Vannacht hebben we je op de whatsapp al een beetje kunnen aanhoren, maar je hebt me toch wel een beetje schrik bezorgd! Ik hoop dat de rest van je reis zonder problemen en horten of stoten verloopt ;)

    Ik houd je blog vol hoop in de gaten!
    (en ik geef toe dat ik best wel hard heb gelachen om die amerikaan)

  • 21 Januari 2013 - 12:42

    Sjany :

    Hoi Suus ,terwijl ik dit schrijf lig jij allang in Dromenland .

    Uit te rusten van de lange reis en het enorme tijdsverschil.
    Nu na een paar daagjes zit je wel in je ritme ,maar krijg je ineens honger of slaap op de raarste tijden ,nu reken dan maar even terug .
    Je weet als geen ander dat je hersenen ingewikkelder zijn dan menig mens denkt.
    Geniet van elk moment ,en maak véél pictures en laat ons een beetje meegenieten.


    Lieve groetjes vanuit La France.

  • 21 Januari 2013 - 17:19

    Elly:

    heb je verslag gelezen en blij dat je goed bent aangekomen had al eerder een berichtje gestuurd maar dat is blijkbaar niet aangekomen.
    zijn beniewd naar je komende belevenissen,hoop dat je goed hebt geslapen en uitgerust aan je vakantie kan gaan beginnen, al reisgenoten ontmoet? tot horens oma en opa

  • 21 Januari 2013 - 22:02

    Jan:

    Hoi Suus, wat is dat nu: geen verslag! Zo wordt het nooit een verhaal. Het kan zo zijn dat je ligt uit te hijgen van een ongetwijfeld vermoeiende trip, maar morgen staat er weer een stukje tekst van jou. Deal!

    Btw die foto, wie of wat stelt dat voor: Burka in de mist of Burka net vliegtuig gemist, zonder begeleidende tekst blijft het in nevelen gehuld.

    Jan en Josan

    N.B. Eet dagelijks een banaan, daar kom je niet van aan!

  • 22 Januari 2013 - 19:37

    Jan:

    Zeg moest daar je nou de halve wereld voor oversteken om een foto van de Euromast te schieten ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 7011

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Maart 2013

New Zealand

Landen bezocht: