Roterua - Dunedin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu Roterua - Dunedin - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

Roterua - Dunedin

Blijf op de hoogte en volg Susanne

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag 10
Gisteren met de ferry overgevaren en savonds laat in een lodge aangekomen. De dag daarna een whale watch geregeld na een lange busrit naar rotorua. Een soort spaceship boot brengt ons een paar mijl uit de kust waar een mega potvis net omhoog komt, zeeeer indrukwekkend. Stond met mijn bek open te kijken. Je realiseert pas hoe groot zon beest is als het voor je neus zwemt. Daarna word de boot omringd door dusky dolfijnen. Heel veel zin om er morgen mee te zwemmen.

Dag 11
Om 4 uur op om in het donker naar de kade te worden gebracht. Met een slaperige kop hijs ik me in een wetsuit en gaan we aan boord. Na een10 min horen we een enthousiaste guide iets roepen. We moeten direct naar de boeg. Killer whales oftewel orcas! Zeer zeldzaam en zelfs de guides halen cameras te voorschijn. Nog mooier ze vinden de boot leuk en zwemmen direct naast ons om ons te bekijken. Een gigantisch mannetje houd de boel in de gaten. Mijn dag is al goed. Dit vergeet ik nooit meer. Slechte nieuws, orcas jagen op dolfijnen en die zullen we waarschijnlijk niet meer zien vandaag. Wrong ! Na een uur niets, ineens een grote groep van 200 dolfijnen! 5 keer met ze kunnen zwemmen / spelen. Ze proberen wedstrijdjes met je te doen door rondjes te zwemmen en kijken hoe snel je kan draaien. Ze zwemmen direct naast boven en onder je. Je mag ze niet aanraken maar had makkelijk gekunt. Buiten adem van al het gerace en geduikel in het water moeten we terug.

Dag 12
Een zeer vreemde avond. We hadden lurkers op bezoek. Zo noemen ze mensen die bij de toer komen kijken maar er niet bij horen. Dit waren drie jonge schaapscheerders. Ze waren vies, stinkend en dronken. Nadat een amerikaan waar ik een tent mee deel vroeg of ze een schaap mocht aaien en de guide uitlegt dat ze niet eens in de buurt kon komen, gingen ze op pad om een schaap voor haar te halen. Dit lukte helaas niet maar was erg hilarisch. Bij het weg rijden reden ze ook nog een picknicktafel omver en de raarste nacht was compleet. Volgende ochtend vroeg op om naar rafting te gaan. Gebied van rohan (lotr ) super mooi. De rafting was fantastisch en wild. Van een klif van een 9 meter gesprongen en niet mijn rug gebroken! Op naar het volgende kamp.

Dag 13
Ik ben kapot. Even een rustdag ingelast. Terwijl de andere gaan wandelen op mt cook neem ik nog een half uurtje slaap. Daarna een lekkere bak koffie met een fantastisch uitzicht. Hierna gaan we verder naar een ander mooi kamp. Nog nooit zo blij geweest met een toilet dat door trekt. Het vorige kamp had een gat als toilet en de stank was niet te houden!
Onderweg komen we in een steampunk plaatsje aomaru. Je bevind je ineens in een soort victoriaanse movie set. Heeeel vreemd. Morge eindelijk een douche!

Dag 14
We worden wakker met regen. Eerste regen in de hele tour. We hebben een poi stop. Oooh jaaa .... we proberen een nieuwe gangnam youtube hit te maken op het maori lied poi e door op mooie plekken met een poi te zwaaien.

  • 03 Februari 2013 - 23:38

    Marcel Moret:

    Jippie, Eindelijk weer verslag!

    Je maakt echt de reis van je leven, zo te lezen.

    En dan mag je nog een maand!

    Nog veel plezier of je resterende trip en watch out for lurkers!!!

    XXX Pa & Ma, Vincent & Rachel

  • 04 Februari 2013 - 00:01

    Natasja:

    Zo te lezen wordt je de nieuwe mega-hit op Youtube!! Super leuk om weer iets van je te horen! En volgens mij ben je in maart nog niet terug in Nl ;)

    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Xx

  • 04 Februari 2013 - 00:01

    Natasja:

    Zo te lezen wordt je de nieuwe mega-hit op Youtube!! Super leuk om weer iets van je te horen! En volgens mij ben je in maart nog niet terug in Nl ;)

    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Xx

  • 04 Februari 2013 - 01:03

    Kim:

    Wat? Van een klif van 9 meter? Omg! Ik krijg er al rillingen van!
    Klinkt alsof je het in ieder geval super naar je zin hebt... ga zo door xD

    Die euh, 'lurkers' lijken me best eng, haha. Maar gelukkig kan je gewoon even verdwijnen als het te intens wordt :) (of heb je de ring al vernietigd?)

    Tot horens!

    x

  • 04 Februari 2013 - 08:56

    Brockhus:

    Zo susan jouw vacantie kan niet meer kapot wat super die orka,s .ik denk dat heel wat mensen jaloers zijn wat jij gezien hebt.ik sta ook verbaast dat hoe je het volhoud,maar vindt dat niet zo gek je reis is overweldigend.
    We wachten je volgende verslag af.

    gr carla

  • 04 Februari 2013 - 13:20

    Miryam:

    Wat een held ben je. Voel je je nu zen na t zwemmen met dolfijnen? Geef mij ook zo'n uitzicht, maar dan een tent van steen graag. Veel plezier nog. Hans en Miryam

  • 05 Februari 2013 - 13:49

    Gerard:

    Prachtig suus!
    Dat gat in de grond daar weet je vader alles van LOL.
    Geniet ervan meid en denk aan jezelf!
    Oh ja, van die gangnam videoclip willen we natuurlijk wel de link als hij af is!!

    greetzzz Gerard

  • 05 Februari 2013 - 14:59

    Mary En Tamara:

    Hoi susan, wat maak jij ontiegelijk veel mee heel leuk om je verslagen te lezen en fotos te kijken. We zijn jaloers. Nog veel plezier en groetjes mary en tamara

  • 05 Februari 2013 - 21:41

    Jan:

    Very nice niece,

    Orca's die op dolfijnen jagen? Vangen ze die dan ook? Volgens mij zijn dolfijnen daar veel te slim voor om zich door een stelletje orca's te laten pakken, ben je niet in de war met Orcs. Of heb ik het mis.
    Het komt waarschijnlijk omdat die virtuele wereld zich zo goed mengt met realtime gebeurtenissen.
    Zo dacht ik dat die lurkers ook zo uit LOTR kwamen lopen, blijken dat weer echte gasten te zijn die niet sporen. Nog even en ik ben geheel in de ban van je verhalen. Ik heb je toch gezegd wie verre reizen maakt en elke dag wat opschrijft, heeft zo een heel verhaal bij elkaar. Doe het wel een beetje rustig aan, want dat klif springen lijkt me helemaal niks. Ik vond het op de lage duikplank van het Pernisser zwembad al een peilloze afgrond naar het water. Negen meter naar beneden, geen haar ...
    Kan je niet gewoon gaan bungy-jumpen of sky-diven, lijkt me stuk veiliger. Je hoeft voor mij geen records te breken, laat staan je rug.
    Ja als je zo'n paar dagen aan het rondtrekken bent, dan ga je basale dingen als een lekkere douche of iets simpels als een toiletpot met flush pas echt waarderen. Zelfs even een uiltje knappen voelt dan als een grote luxe.

    BTW: Poi e is dat een soort Pisstop?
    Daar moet natuurlijk nog een t tussen, alleen weet ik niet meer waar ;-).

    Ga vooral zo door, maar bedenk beter één banaan in de lucht, dan tien in je oor!

    Groente en fruit van J & J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Susanne

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 7004

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Maart 2013

New Zealand

Landen bezocht: