queenstown so far - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu queenstown so far - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

queenstown so far

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag 19
Tweede dag in queenstown. Een rustige dag met alleen wat boodschappen halen en een frisbee golf in het park. Om 3 uur worden we afgezet bij The Black Sheep hostel. We hebben een heel lang en emotioneel afscheid en met 6 man krijgen we het voor elkaar om een eigen kamer te regelen. Nog geen 2 uur later bellen 3 daarvan naar fliyng kiwi en boeken een bus voor fox glacier. Nog geen avond weg en ze gaan alweer terug naar de groep en ik ben jaloers. 's Avonds met zijn allen uit eten en lekker naar bed. De volgende ochtend gaan de laatste 2 naar het vliegveld en ben ik dan echt alleen. Goed moment om mijn bungy van 134 meter te boeken xD.

Dag 20
In de middag spreek ik af met 1 van de mensen die nog wel in de stad is. We gaan samen met de gondola naar de top van de berg. Bovenaan is het een prachtig uitzicht over de stad en het meer waar het aan ligt. We nemen daar een drankje en zitten lekker in de zon. Er is een soort kart wat ze luge noemen. Rashmi (degene die mee is) wil er graag in maar het ziet er maar saai uit dus ik sla over. Rond 4 uur gaan we weer naar beneden en na wat relaxen in mijn hostel maak ik mijn eerste 1 persoons maaltijd. Er is niet echt een supermarkt in queenstown en ik moet echt zoeken om een kipfilet te vinden. Als ik het eindelijk heb gevonden is het mega duur maar dat moet dan maar. Ik eet kip in soja saus met uncle ben rijst. Nog best smakelijk. Langzaam komen de kriebels. Morgen bungy!

Dag 21
Na een vreselijke nacht (chinezen die rond 11 uur binnenkomen het licht aan doen en kibbelen over het bed, geen engels spreken en harder snurken dan een jetmotor) gaat mijn wekker. Ik kan niet eten van de zenuwen. Ik loop naar de ophaal plek waar ik word gewogen. Het wachten werkt erg op mijn zenuwen maar dan eindelijk in een busje naar de bungy. Het is 40 min in de bus en daar aangekomen is het koud en waait het erg hard. In een soort wiegje worden we naar een hutje dat hangt aan kabels gebracht. Deze wiegt nogal heen en weer en we worden gevraagd even te wachten. Het wachten duurt erg lang en we moeten terug in het wiegje naar het hoofdgebouw waar er gratis internet word aangeboden. Na ongeveer15 min worden we weer opgeroepen en ondertussen schijt ik in mijn broek van angst. Het regent ondertussen dus dt word een natte jump. We worden in onze harnassen gehesen en daarna ging alles heel snel. 3...2..1.. whaaaaaaaaaa. De dvd kun je direct bekijken en ik zie er uit alsof ik dood ga.
Terug van de bungy nog steeds adrenaline in mijn lijf. De rest van de dag even lui.

Dag 22
Uitslapen!!! Rond een uur of 12 naar het strand en lekker liggen in het gras. Nog even het stadje in voor souveniers en dan moeten de drie meiden met wie ik mijn tour en kamer deelde dan echt hun koffers pakken. Morge weer alleen. In de middag heb ik een jetboat geregeld. Hier word ik om 3 uur opgehaald. Met een boot vol chinezen zoefen we door mega smalle rviviertjes en raken we telkens net niet de scherpe rotsen die langs het water liggen. Na een paar extra 360s krijg ik een gratis foto die al op facebook is te zien. Ik mis een hollandse maaltijd en koop aardappels en broccoli met kip. Heerlijk! Benieuwd wie in de kamer komt te slapen. Hopelijk geen chinezen.

Dag 23
Gelukkig geen chinezen maar een paar uitgeputte meiden die niet snurkten. Heerlijk geslapen. Na lekker te hebben uitgeslapen besluit ik toch maar iets te doen. Ik koop een busticket en ga naar Arrowtown. Dit is een goudmijn dorpje met oude huisjes en een mooi riviertje. Ik loop er even rond en ga dan weer terug. Helaas veel mensen in mijn kamer die midden in de nacht binnekomen of weggaan en een snurker.

Dag 24
Heerlijk een dag niets doen. Alleen even de was. Heerlijk boek lezen in de zon. Morgen een LOTR tour!

  • 15 Februari 2013 - 10:10

    Carla Brockhus:

    Hallo Susan .meid ik vind je een held om te springen.ik was gesmolten van angst ,maar je heb het toch maar even gedaan.je bent een kleine week alleen nu, is wel eens goed zo op je zelf.word je heel creatief van.
    Je reis verslag is heerlijk om te volgen.gr carla

  • 15 Februari 2013 - 10:23

    Marcel Moret:

    Eindelijk weer een verslag, en het is weer smullen om te lezen wat je allemaal meemaakt in KIWI land.
    Goed dat je tussen alle adrenaline rushes ook nog de tijd neemt om te luieren. Gewoon lekker aan het meer naar de bergen liggen turen hoort ook bij het vakantiegevoel toch?

    Ondanks het onvermijdelijke afscheid nemen van je Reisgenoten, hoop ik dat je maandag weer kan aansluiten bij een nieuwe "Fellowship" om je queeste te vervolgen, door Midden-Aarde.

    Pas goed op jezelf en geniet nog met vole teugen van de dingen die gaan komen!

    XXX Pappie


    "The Road goes ever on and on
    Down from the door where it began.
    Now far ahead the Road has gone,
    And I must follow, if I can,
    Pursuing it with eager feet,
    Until it joins some larger way
    Where many paths and errands meet.
    And whither then? I cannot say."


  • 15 Februari 2013 - 12:30

    Arie En Sjany:

    Bonjour Suus ,

    Maar op dit moment is het toch echt Bonne Nuit pour toi !!
    Het waren dus weer eens hectische dagen,en nog even ga je Nederland niet meer missen.
    Maar ja ,zoals je schreef ,je moet wel terug ,want je hebt een retourticket.
    En nu slaap je ,je eigen alweer een nieuwe week in ,ja le temps va vite!!
    Nog steeds mooi weer op de meteo voor Queenstown dus dat zit wel goed.

    Geniet met volle tuigen Suus ,

    Bisous á Nous!!

  • 27 Februari 2013 - 11:57

    Jan:

    Ha die Suus. waren even uit de lucht, maar jij kennelijk niet. Waarbenjij.nu, werd even Waarhangjij.nu.uit Aan een touwtje te bungelen. Gek eigenlijk dat je daar onder ook terug naar de aarde valt, die aantrekkingskracht van de aarde voel je gelukkig overal, hartverwarmend. Ja afscheid nemen: "Partir cést mourir un peu", zeggen de fransozen. Het is het leven in een notendop (nutshell) wat je daar meemaakt. "As tears go by", maar niet getreurd. Soms ga je het waarderen dat je ook even alleen kan zijn, zeg maar dat er geen Chinezen zouden wezen.

    Pas op met noten, want voor je het weet is je hele dag naar de gallemiezen,
    Hier had natuurlijk klootuh moeten staan, maar dat rijmde niet op noten.
    Probeer in ieder geval van de noot een deugd te maken .. of zoiets, je mag zelf kiezen.
    Heb je nog meer noten op je zang?
    Al met al duurt het nu niet meer zo lang.

    Groentuh (en fruit) Jan en Josan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Susanne

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 6995

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Maart 2013

New Zealand

Landen bezocht: