dunedin - queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu dunedin - queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

dunedin - queenstown

Blijf op de hoogte en volg Susanne

08 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De hele dag regen. Er word een voorstel gedaan om in een hotel te slapen. Dit slaan we af omdat we in dunedin net inkopen hebben gedaan voor een verkleed nacht. Iedereen koopt een outfit van 10 dollar voor iemand anders en dan met zijn alle naar de pub. Erg gezellig. We kunnen slapen in een 4 persoonkamer met zijn7 personen door wat matrassen op de grond te leggen.
Hierdoor toch nog een droge nacht.

Dag 15
Het regent nog steeds maar het wordt al minder. We hebben een busdag vandaag en mensen die de routburn lopen kunnen nog extra dingen kopen voor de track. Het is ondertussen weer droog en warm. We komen bij schitterende uitzichten en elke keer dat je denkt dat het niet beter kan komt een nog mooier landschap tevoorschijn. We kamperen in een super schattig plaatsje met een paar werkers huisjes en heeeeeeeel veeeeeeeel sandflies . Ze prikken op elk stukje huid wat ze kunnen vinden. Lange mouwen en lange broek dus.

Dag 16
Op weg naar milford sound!!! na een schitterende busrit door een lange donkere en kleine tunnel komen we bij de fjorden we gaan op een kleine boot ( gratis muffin) en varen door het fjord gebied. Het is super mooi en tot onze verbazing weer dolfijnen. Dit zijn van die echte grote grijzen en ook deze zijn zeer zeldzaam. Kan niet geloven dat we weer zoveel geluk hebben. Ondertussen is het weer super warm weer en ik heb medelijden met met de mensen die 3 dagen in dit weer moeten lopen. In de middag komen we bij de routburn aan. We sturen mensen weg na we hun backpacks hebben uitgepluist (nee je hebt geen elektriciteit dus je kunt je krultang niet meenemen.dit is de reden waarmee tezwaar is) en ik besluit een short walk te doen.dit is een uur eerste gedeelte van de routburn. Holly onze gids belooft me dat ze me niet verder laat lopen dan een bepaald kruispunt. Ze kent me al te goed denk ik. Iedereen loopt super snel maar ik doe het lekker op mijn gemak. Wat een tocht. Recht omhoog maar super mooi. Half dood en na wel 3 stops kom ik bij het kruispunt. Daar kan je net over de bomen kijken en holy shit ik wist niet dat ik al zo hoog was. Een engels man vraagt of alles wel goed gaat en na een korte uitleg van mijn situatie maakt hij een foto van me want dan kon ik bewijzen dat ik echt de routburn heb gelopen. Na een korte pauze van 20 min komt holly naar beneden.stomverbaasd kijk ze me aan. Ze kon niet geloven dat ik al zo ver was gekomen en ze was net van plan me tegemoet te komen en me terug te sturen. Ik ben vrij trots op mezelf. Nadien hoor ik dat dat het moeilijkste stuk was van de hele 3daagse track.

Dag 17
Na een heerlijke nacht op 4 matrassen en een tent voor mezelf word ik om 11 uur wakker wanneer de andere mensen een 2 daagse track gaan lopen. Ik heb een hele dag om in de zon te liggen verbranden en te lezen. Mijn hotel in queenstown is geregeld en er is verder toch niets te doen. Heb last van mijn knie en enkel maar zoals holly goed weet te zeggen. Ik ben susanne ik heb reuma en ik wil zonodig een berg beklimmen. En ze heeft gelijk. Morge naar queenstown.

Dag 18
Iedereen is opgehaald van hun wandeling en tot mijn verbazing lachen er sommige nog. Het bijkt een helse maar mooie tocht te zijn geweest. Aangekomen in een super de luxe lodge gaan er een paar mensen al op weg naar bungy of skydive. Ik besluit dit te beware voor een andere dag omdat ik hier toch nog 9 dagen verblijf. De eerste 2 dagen deel ik mijn hostel met een paar mensen van de tour. Omdat het voor veel mensen de laatste dag is gaan e met zijn alle pizza eten wat later blijkt een bar te zijn. We zijn een vrouwen groep met 19 vrouwen en achter ons is er een verjaardag aan de gang met 18 mannen. Helaas niet echt aantrekkelijk maar het was wel erg gezellig. Na 4 gratis shots en bier is de helft van de groep aardig dronken en heb ik moeite mijn stapebed te beklimmen. Laatste dag in deze groep en ga sommige mense echt missen.

  • 08 Februari 2013 - 21:19

    Marcel Moret:

    Suusje, Suusje,

    Je kijkt toch wel goed uit dat je niet ineens naast een rare KIWI wakker wordt!
    4 shots en bier... je staat al van een wijntje op je kop! LOL
    Geniet van je "rust" in the activity capital of NZ en hopelijk ontmoet je op de rest van de tour weer andere leuke mensen.
    Je moeder is alvast in de stemming aan het komen voor Schotland bij een Celtic Folk night in de Doelen.

    p.s. Mocht je toevallig de positie van Rivendel weten te achterhalen, probeer er dan een foto van te maken...

    XXX Daddy

    " Far over the misty mountains cold
    To dungeons deep and caverns old
    We must away ere break of day
    To seek the pale enchanted gold."


  • 08 Februari 2013 - 22:51

    Petra Kramer:

    Hallo Suus,
    Lees met veel plezier je verslagen. Wat maak jij een mooie dingen mee zeg!
    Koester al dit moois en bewaar een prachtige herinnering voor je leven.
    Nog héél véél plezier!

  • 09 Februari 2013 - 12:08

    Jan:

    Yeah Suus,

    zo te "horen" heb je het dol fijn daar beneden, hoewel als ik zo naar die mooie fjorden plaatjes kijk kan het zo maar Noorwegen of Schotland zijn. Als je goed kijkt naar het zonnetje - vermits het niet regent - heb al snel door dat je ergens bezuiden de evenaar moet zitten. Het zuidelijk halfrond (ook zo'n raar woord als je er over nadenkt) wel te verstaan.

    Mooi dat het je allemaal zo goed vergaat, denk wel af en toe aan dat lijf van je, want daar moet je nog langer mee doen dan deze trip. Aan de ander kant (van de wereld dat wel natuurlijk) heb je gelijk om er zoveel mogelijk uit te persen als er in zit. A once in a lifetime opportunity and experience. Ook al zou je er nog tien keer komen, er is maar een keer de eerste keer.

    Zeg die mallotige papegaai is dat er zo'n dappere Dodo die niet kan vliegen? Die is ook niet te benijden in een land waar de wegen zo stijl omhooglopen. Hebben ze daar geen stoeltjeslift o.i.d.?

    Fruit en groe(n)te(n) J en J

    Pompoen en meloen rijmt als citroen op limoen
    Pumpkin and melon is like lime and lemon.

    NB. Zo zie je maar dat je sommige dingen gewoon niet moet vertalen.


  • 11 Februari 2013 - 22:45

    Arie En Sjany :

    Hi Suus,

    Nu gelukkig heb je de sprong overleefd ,maar ik kan me voorstellen dat het super spannend was.
    Ik denk dat de adrenaline door je lijf giert als je daar in een eindeloze diepte staart.

    Als je er maar geen nachtmerrie van over houdt.
    Want ik heb geloof ik vannacht drie keer gesprongen .

    En dan heb je je eigen alweer week 4 in gesprongen ,en voor ons gaat het al snel laat staan voor jou
    Hou je haaks en heel ,en geniet nog zo veel je kan !


    Bisous á nous .




  • 14 Februari 2013 - 21:03

    Jan:

    Ha-die-Suus,

    Nondeju wat weet mijn zus (nom de Dieu) wat wij niet weten. Wordt er niet meer via "waarbenjij.nu" gecommuniceerd? Het moet niet gekker worden. Heb-bie al gebungeejumped, tenminste als ik mijn zus moet geloven of heeft ze gewoon gedroomd? Het is niet mijn bedoeling om op reacties van anderen af te gaan, maar je laat ons geen keus. Dus vooruit met de geit, het wordt weer eens tijd voor een mare over een halve gare (lurker) of een flatteuze foto van jou hangend aan een koord met je kop nar benee.

    Nou de groente (en fruit) niet te vergeten natuurlijk, J & J

    Knolraap en lof, schorseneren en prei
    Nee deze keer geen vertaling, die denk je er maar bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Susanne

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 7001

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 04 Maart 2013

New Zealand

Landen bezocht: