Auckland part 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu Auckland part 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Susanne Moret - WaarBenJij.nu

Auckland part 2

Blijf op de hoogte en volg Susanne

01 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

We komen rond 10 uur in Wellington aan. Ik ben moe en ga gelijk naar bed. De volgende ochtend probeer ik een smoothie te vinden voor ontbijt maar na 6 cafes en shops te hebben gehad geef ik op. Ik wilde terug naar het hostel om mijn bus te halen maar ben alweer verdwaald. Een aardige bouwvakker helpt me weer op weg en op weg naar de bus vind ik dan eindelijk mjn smoothie. In de bus wachten mijn oude buschauffeur en gids op me. De komende twee dagen zijn vooral busdagen maar mijn gids Holly, ik en nog een engelse en duitse kunnen het goed vnden met elkaar dus we wisselen onze verhalen uit tijdens de lange busuren. De volgende dag is er een glowworm optie. Ik had de eerdere niet kunnen doen vanwege het lange lopen dus ik neem deze. We worden in een wetsuit gehesen en lopen met een rubbereband de grot in. Deze lijkt oneindig door te gaan. We doen onze lichten uit en zien een stuk of 20 lichtjes boven ons. Dit ziet er al onwijs mooi uit. We lopen ondertussen tot onze knieen in het water. We komen bij een mini waterval waar we achterstevoren van afspringen om in onze banden terecht te komen. Dit is best hilarisch. Daarna een lange drijf tocht. We doen alle onze lichten uit en miljoenen lichtjes gaan boven ons aan. Terwijl we drijven volgen we het lichtjes pad boven ons dat precies de bochten van de grot aan geeft. Bijna onwerkelijk maar super mooi. Een glijbaan aan het einde sluit de grot tocht af. Dan op weg naar Auckland. Ik heb een hotel geboekt buiten de binnenstad. Het is een soort oud boeren villa waar ik een kleine kamer voor mezelf heb. 's Avonds nog even uit eten met Holly de gids en dan duik ik mijn bed in. Ik heb de volgende dag afgesproken met de Engelse en Duitse van de groep. We nemen de ferry naar Devonport. Dit schattige stadje heeft een wandelroute langs oude huisjes elk met een verhaal. We doen het rustig aan en eten een lekkere lunch na de wandeling. De rest van de dag relaxen en vroeg naar bed want morgen heb ik de Hobbiton tour en dat begint om 6.30 uur!

Om 6 uur gaat mijn wekker. Ik hobbel te trap af naar het ophaalpunt wat 5 meter van mijn hostel vandaan is. Ik ben er om 6.25 maar om 6.50 is er nog geen busje voorbij gekomen. Ik baal en loop terug naar mijn hostel. Ik vind een telefoonnummer en krijg een paniekerige man aan de telefoon. Hij is onderweg en duizendmaal sorry. Blijkt dat de buschauffeur niet wist dat hij deze tour had vandaag en de manager deed nu alle pickups. In het busje krijgen we allemaal nog duizend sorry's en we rijden naar een andere bus waar de chauffeur al staat te wachten. Weer een sorry maar dan eindelijk onderweg naar Hobbiton. Het is een 2 uur durende rit maar de chauffeur weet ons te vermaken. Onderweg stoppen we voor ontbijt en krijgen onze koffie gratis. Daarna rijden we naar de middle of nowhere, waar we overstappen in een bus van Hobbiton Tours. Alles is bruin vanwege de droogte maar als we een heuvel overijden komen we in de groene heuvels van de Shire. Het is waanzinnig mooi. De gids leid ons langs de 44 deuren die allemaal verschillen in grote en kleur. Overal om ons heen zijn kleine groentetuintjes en bloemenperkjes. Alsof je echt in midden-aarde bent. De vlinders geven het nog eens extra sfeer. Na een lange wandeling komen we op de top van de heuvel en daar is hij dan: De voordeur van Bilbo Baggins. De details zijn ongelovelijk. Helaas is de boom op de top van de heuvel duidelijk nep. Je kijkt over de rest van de Shire waar de grote party tree in het midden staat aan het kleine meertje. Tegenover het meer bevind zich te pub de Groene Draak. Na duizend foto's lopen we die richting in. De Groene Draak is het enige gedeelte waar je in kan, maar het is super mooi. We krijgen een gratis Hobbit bier en zitten lekker in de zon. Helaas moeten we dan toch echt verder. Shires rest is een soort souveniershop met cafe. We krijgen een gratis souvenier en een fantastische lunch. Op de weg terug ook nog een een gratis dubble scoop ice, omdat de dag zo laat begon en dan word ik weer terug gebracht naar mijn hotel. Mooie dag.

• 01 Maart 2013 - 09:08

Yolanda:

Dat had je toch niet willen missen he, een hele mooie afsluiting van je reis. Rust nu nog maar flink uit voor de terugreis xxxxxxxxx we missen je allemaal Emi incluis

• 01 Maart 2013 - 17:01

Marcel:

"There and (almost) Back Again"

Supertrots en enigzins jaloers op mijn avontuurlijke dochter!

Wat een prachtige afsluiting van je Quest for Middle-Earth.

Lekker dobberen door grotten met toverlichtjes en dan uiteindelijk genieten in het zonnetje voor de Green Dragon van een Girdley Fine Grain Ale uit South Farthing.

In gedachten zie ik Gandalf al voor me, kringen blazend uit zijn pijp, luisterend naar het kwebbelende Hobbitmeisje Susanne, die honderd uit verteld over haar reisavonturen...

Ik wens je een verspoedige terugreis, naar de realiteit van ons koude kikkerland.

En hou je vast aan de gedachte dat J.R.R. Tolkien juist dat rare volkje uit Nederland in gedachte had toen hij de Shire bedacht!

Love & Kisses from Old Man Willow

• 01 Maart 2013 - 18:28

Vincent:

nog van dat rustgevende kruid gerookt?